Ach natuurlijk, dat gebeurt wel eens. Je medewerker moet wat langer bij een klant blijven omdat een leverancier in de file staat en wat later is. Of omdat een extra controleronde gelopen moet worden. Ach, denk je dan misschien, dat half uurtje. Zo vaak komt het niet voor, doen we niet moeilijk over.
Inzicht in uitloop
Probleem is wel: als je tientallen medewerkers hebt die honderden diensten per jaar draaien, dan blijft het vaak niet bij een half uurtje. Dan kunnen al die halve uurtjes samen oplopen tot een grote kostenpost. Want het is wel zo eerlijk om je medewerkers netjes te betalen voor de extra tijd die ze hebben gewerkt. En het extra werk is natuurlijk ook gewoon omzet. Beetje zonde om dit te laten liggen toch? Met Secure-IT hoeft dit niet. Met dit softwaresysteem weet je altijd precies bij wie de dienst uitliep, hoe lang, wanneer en waarom.
SECURE-IT ZORGT VOOR OVERZICHT
Uitloop registratie is een van de vele functies waarmee Secure-IT je helpt om grip te houden op de dagelijkse werkzaamheden
Hoe werkt het?
Met de klant maak je afspraken over het beveiligingswerk dat jouw beveiligingsbedrijf gaat doen. De diensten voer je in in Secure-IT. Het systeem weet dan tot hoe laat een dienst normaliter duurt. Je kunt zelf een marge aangeven voor de uitloop, bijvoorbeeld een kwartier, half uur of uur. Het is raadzaam om hier afspraken over te maken met de klant.
Reden invoeren waarom dienst uitloopt
Beveiligers en surveillanten registreren via de app wanneer hun werk is afgerond. Als dit ‘uitklokken’ na het ingevoerde kwartier, half uur of uur nog niet gebeurd is, krijgen ze aan het einde van hun dienst via de app de vraag of zij hun uitgelopen dienst willen registreren. Het systeem vraagt dan ook om in te voeren waarom ze langer aan het werk zijn geweest. Bijvoorbeeld: ‘leverancier later’ of ‘extra controleronde gelopen’.
De planner krijgt van alle medewerkers een lijst te zien van al de registraties van ‘overuren’. Ook ziet de planner de redenen die zijn opgegeven voor de tijdsoverschrijdingen. Natuurlijk hoeft de oorzaak niet altijd bij de klant te liggen. Een medewerker kan bijvoorbeeld ook een foutje hebben gemaakt. Het is dan aan de planner om die extra gewerkte tijd toe te wijzen of af te wijzen. Als de planner de extra tijd accordeert, verwerkt Secure-IT dit keurig in de rapportages, facturatie en loonadministratie.
Blije gezichten
Het is een functie van Secure-IT die misschien niet zo op de voorgrond treedt, maar wel voor blije gezichten zorgt: bij je klanten omdat die een keurige specificatie krijgen waaróm extra is gewerkt, bij je medewerkers omdat die hun extra uren ook op hun loonstrook terugzien en bij jou omdat je beveiligingsbedrijf meer omzet draait.
Demonstratie aanvragen
Wil jij ook grip houden op diensten die uitlopen? Vraag dan een gratis online-demonstratie aan. We laten je graag zien hoe je op deze manier meer omzet kunt scoren.